Storm suksess med stormsuppe aften og sang kveld.

Musikk og stormsuppe

Dessverre ble det ikke fullt hus da medlemmer fra Styrbord Halser sørget for sang og musikk, mens Jørn serverte stormsuppe onsdag kveld. Humøret og innsatsen ble likevel ikke nevneverdig dempet av den grunn.

Gjensynsgleden med aldrende melodier og tekster sørget for en kjapp øking av pulsen og vibrato i stemmen, da foreningens medlemmer stemte i av full hals til «Sjømann», «Rosa på ball», og alle de andre sviskene som har fulgt foreningens sjømenn opp gjennom årene.

Mellom låtene gikk praten livlig. Slik musikk fremkaller minner på løpende bånd. Gamle distrikter med røde lys, havnekneiper og rullende dønninger preget samtalene. Kanskje lå det en ørliten lengsel i luften.

Styrbord Halser er en stor gruppe sangere og musikere. Vi fikk besøk av John Edvard Bråthen og Roy Lundquist, som førte an i allsangen.

Som kjent duger helten dårlig uten mat og drikke. Vår eminente kokk, Jørn, serverte stormsuppe. Denne fattigmanns sjømannskosten fortjener bedre tykte. I alle fall det Jørn lager, for suppa gikk ned på høykant. Litt enkel smøring av halsen i form av spiritus og øl, skjerpet apetitten, slik at kjøkkengjengen fikk avsetning på middagen.

Musikk og stormsuppe ble lite oppmøte til tross, en skikkelig suksess. Vi håper på flere slike opplevelser.

Foto og tekst ved Per Flåte