Hans Jacob Herholdt

1_sailorhansHans Jacob Herholdt er født og oppvokst i Langesund og bor nå i Haugesund. Han er kokk-/stuertutdannet og seilte i Westfald-Larsens Rederi fram til 1978.

Hans Jacob Herholdt er 58 år gammel og har etter at han gikk i land, jobbet innen sitt fag på hoteller og sykehus. Hans familie kommer fra Bamble ca år 1600. Familien har bodd flere steder i Bamble og Langesund – bl a i “Tuppen Street”. Både hans far og farfar var sjømenn. Begge var også medlemmer av Langesund og Omegns Sjømannsforening.

Herholdt henvendte seg til vår redaksjon for en kort siden. Han driver “litt med slektsgransking”, som ham sier, og ønsket opplysninger om hans foreldre/slekt til sitt arbeid. I den forbindelse gjorde han oss oppmerksom på sin egen hjemmeside. Hjemmesiden hans inneholder så mye historie fra Langesund og omegn at red. fant å ville ta dette inn på siden om “Historiske godbiter”.

Les om Herholdts hjemmeside her (12.10.2009)

Hans Jacob Herholdt etterlyser også noen navn av mannskapet på bildet under. Han med trekkspill er Jakob Sørensen og han med armene i kryss er sannsynligvis kaptein Alm Normann Nymann Sørensen.

mscrew2

Har du lyst til å kontakte Hans Jacob Herholdt kan du benytte mail herholdt@getmail.no.